søndag den 2. december 2012

THE BIG BANG !!!






"Tak til jyderne!"

Alt var planlagt! ...Fredag d 30. skulle solcellerne på taget og jeg havde taget i den forbindelse taget en fridag, så jeg kunne følge de jyske ”håndværkere”!  Aftenen før blev projektet udsat til mandag, og en fiskedag var pludselig en realitet!

Desværre kunne ingen af fiskekammeraterne deltage, så selvom det var isene koldt med en vekslen mellem sol og snebyger, så var det bare at smøge ærmerne op og ud med årene. Det viste sig hurtigt hvilken farve der på dagen var mest effektiv og et skift på den yderste paravne skulle vise sig at være en rigtig god ide. Pludselig var hugget utvivlsomt der! Alllerede i tilslaget kunne jeg mærke, at dette var en solid gedde. Da den gled ind over netrammen kunne jeg da også straks se, at der her var tale om én af de største gedder jeg har taget.  Nu var gode råd dyre, for hvem kunne tage billeder? Ingen fra fiskeklanen var fysisk inden for rækkevidde! Længere nede på søen lå dog en anden båd jeg svagt kunne se i den snestorm der efterhånden lå over søen. Gedden blev nænsomt ’sacket’ og ikke lang tid efter lå jeg side om side med et par fine gutter fra Slagelse. Der blev hurtigt taget et par fotos og efter kontrol vejning blev (årets!) gedde genudsat! 13,55 kg fordelt på 117 smukke centimeter.

Humøret var højt!    …ikke mindst efter genudsætningen og en skål med et par ’Slagelse øl’. (:





Tekst:: Peter Hansen

Foto: Morten Kantsø

2 kommentarer:

  1. Sindsyg fisk, specielt når den er taget på sjælland. Mange gange tillykke, den bliver svær at overgå.

    SvarSlet
  2. Jeg er FÆRDIG med at bade i søen.

    /Jens Sabroe

    SvarSlet