mandag den 19. maj 2014

BUM! - Ny PR til Kenneth


Min arbejdskolega - Anders Ellevang - gæstede min nyindkøbte Linder Sportsman 400, som for første gang for alvor skulle dyppes i brakvand på et geddetogt. Anders havde gennem en længere periode arbejdet (fisket) sig frem til et godt spot, som vi forventningsfulde og målrettede sejlede hen til. I bilen på vej på dagens eventyr, var vi nu ellers lidt skeptiske over for den lidt for gavmilde sol.

I 3. kast fik vi den første efterfølger og det giver jo unægteligt lidt ekstra fokus. I 6. kast fik jeg et hug og efter min umiddelbare vurdering meldte jeg 2-3 kg for enden over for Anders. Efter at gedden havde taget en 180 graders tur rundt om jollen og drønnede afsted med et synligt stort haleror og ca 50 meters udløb, så blev det en helt anden sag! Den leverede en helt fantastisk fight, med flere lange udløb og gentagende måtte jeg lægge mere pres på bremsen. Nu drejede alt sig blot om en forsigtig landing, måltagning, fotografering og en nænsom genudsætning! Da halen omsider rørte bunden af jollen blev der råbt:  YES! - fra både Anders og jeg - en ny PR i den nye båd - sikken en herlig dag!

Resten af dagen bød på spredt fornøjelse af flere mindre fisk.



113 CM - 11,54 KG

Tekst: Kenneth Duborg
Foto: Anders Ellevang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar